مهمترین چالش غیرحسابدار بودن اکثریت قریب به اتفاق کارکنان است. به جز حسابدار انجمن که لیسانس حسابداری و عضو انجمن است، مابقی کارکنان تحصیلات حسابداری ندارند. به نظرم وضعیت مطلوب اینست که اکثریت کارکنان چنین نهادهایی از دانشآموختگان همان رشته باشند. این وضعیت دو مزیت اصلی در پی خواهد داشت. نخست، اینکه کارکنان و اعضای انجمن زبان مشترک پیدا میکنند. دوم، هم اینکه دلبستگی کارکنان به انجمن و همدلی آنان با اهداف و اقدامات انجمن به مراتب بیشتر میشود. نظر شخصی من اینست که در بین سه تشکل اصلی حسابداران در ایران، یعنی انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران، و انجمن حسابداری ایران، وضعیت انجمن حسابداران خبره ایران در بدترین حالت، و وضعیت انجمن حسابداری ایران در بهترین حالت است.
به نظر شما مهمترین چالش نیروی انسانی انجمن چیست؟
همچنین بخوانید:
- صورتهای مالی نمونه سازمان حسابرسی (برای شرکتهای منفرد) بر مبنای آخرین تغییرات استانداردهای حسابداری ایران منتشر شد | 26 خرداد 1405
- مصونسازی چیست؟ (موضوع استاندارد حسابداری 15 حسابداری سرمایهگذاریها تجدیدنظرشده 1404)
- آموزش استاندارد حسابداری 15 حسابداری سرمایهگذاریها (تجدیدنظرشده 1404 - لازمالاجرا از 1405)
- گزارش آخرین بروزرسانی در حال انجام بر روی ویدئوهای دوره آموزشی استانداردهای حسابداری
- آموزش کامل استاندارد حسابداری 44 اجارهها (مصوب 1404) توسط محسن قاسمی
- استاندارد حسابداری 15 حسابداری سرمایهگذاریها (تجدیدنظرشده 1404) از سوی مجمع عمومی سازمان حسابرسی تصویب و از ابتدای سال 1405 لازمالاجرا شد
- امنیت و راحتی روش پرداخت کارت به کارت
- چرا اینهمه استاندارد حسابداری داریم؟
- معافیت تلفیق (در چه شرایطی میتوانیم واحدهای تجاری فرعی خود را تلفیق نکنیم؟)
- استثناء تلفیق (در چه شرایطی نباید واحدهای تجاری فرعی خود را تلفیق کنیم؟)







دیدگاه خود را بنویسید