خیر. چون بحث منافع ملی و توسعه پایدار حرفه حسابداری ایران مطرح است. ما باید یاد بگیریم در مواردیکه پای منافع ملی و منافع عمومی در میان است، تعارف را کنار بگذاریم و صریح باشیم. در ارتباط با موضوعات موثر بر منافع ملی دلخوری آدمها کوچکترین اهمیتی ندارد. اینکه ما هیچکدام نمیخواهیم در هیچ زمینهای هزینه بدهیم، ولی همگی انتظار داریم همه امور اصلاح شود، غیرممکن است. اگر من این حرف را نگویم، فلان دوست هم نگوید، آن دیگری هم نگوید، خب پس چطور قرار است رویههای غلط اصلاح شود. اتفاقا تعداد منتقدان هر اندازه بیشتر شود، هزینه هر منتقد پایینتر میاید. ما اگر میخواهیم حرفه حسابداری توسعهیافته و حسابداران حرفهای توانمند و بینالمللی داشته باشیم، راه آن از دانشگاهها نمیگذرد. حتی اگر همه حسابداران ایران هم مثلا دکتری حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی داشته باشند، باز حرفه حسابداری ما توسعه نخواهد یافت. ما باید حرفهایگری را در حسابداری ایران ترویج کنیم.
در طرح این مباحث نگران دلخوری دانشگاهیان نیستید؟
همچنین بخوانید:
- صورتهای مالی نمونه سازمان حسابرسی (برای شرکتهای منفرد) بر مبنای آخرین تغییرات استانداردهای حسابداری ایران منتشر شد | 26 خرداد 1405
- مصونسازی چیست؟ (موضوع استاندارد حسابداری 15 حسابداری سرمایهگذاریها تجدیدنظرشده 1404)
- آموزش استاندارد حسابداری 15 حسابداری سرمایهگذاریها (تجدیدنظرشده 1404 - لازمالاجرا از 1405)
- گزارش آخرین بروزرسانی در حال انجام بر روی ویدئوهای دوره آموزشی استانداردهای حسابداری
- آموزش کامل استاندارد حسابداری 44 اجارهها (مصوب 1404) توسط محسن قاسمی
- استاندارد حسابداری 15 حسابداری سرمایهگذاریها (تجدیدنظرشده 1404) از سوی مجمع عمومی سازمان حسابرسی تصویب و از ابتدای سال 1405 لازمالاجرا شد
- امنیت و راحتی روش پرداخت کارت به کارت
- چرا اینهمه استاندارد حسابداری داریم؟
- معافیت تلفیق (در چه شرایطی میتوانیم واحدهای تجاری فرعی خود را تلفیق نکنیم؟)
- استثناء تلفیق (در چه شرایطی نباید واحدهای تجاری فرعی خود را تلفیق کنیم؟)







دیدگاه خود را بنویسید