دکتر محسن قاسمی با انتشار یادداشتی ضمن سپاسگزاری از حمایتهای دانش‌پذیران گرامی آکادمی طی چند ماه گذشته، زمانبندی تولید و انتشار مجموعه کامل ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری ایران (هر 42 استاندارد) را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آکادمی آموزشی، دکتر محسن قاسمی با انتشار یادداشتی از تکمیل پروژه تولید مجموعه ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری ایران (هر 42 استاندارد) حداکثر تا نوروز 1401 خبر داد. متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

درباره مجموعه ویدئوهای آموزشی

راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری ایران

سلام دوستان

امیدوارم همگی در صحت و سلامتی کامل باشید. از همه عزیزانی که طی روزها و هفته‌ها و ماههای گذشته به من لطف داشتند و ویدئوهای آموزشی تولیدی آکادمی آموزشی را تهیه و استفاده کردند بسیار سپاسگزارم. و برای شخص من بسیار دلگرم‌کننده است که تعداد قابل توجهی از شما دوستان طی این مدت در حکم همراهان همیشگی ما بودید و با ارائه هر مجموعه ویدئوی جدید، ضمن تهیه و استفاده از آنها، با بازخوردهای محبت‌آمیزتان به شخص من بسیار انرژی و حس مثبتی منتقل کردید.

با توجه به اینکه طی چند روز گذشته تعداد زیادی از شما عزیزان در ارتباط با زمانبندی تولید و انتشار ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری پیگیر بوده‌اید، و من متاسفانه نتوانستم به پیامهای همه شما عزیزان مستقیما پاسخ بدهم، مناسب دیدم از این طریق توضیحات لازم را خدمتتان عرض کنم.

با توجه به نیاز مبرم دوستان و همکاران حسابدار و حسابرس به آموزش در زمینه استانداردهای حسابداری، مدتها بود که قصد داشتم مجموعه کامل ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردها را تهیه و منتشر کنم؛ تا اینکه خوشبختانه از چند ماه پیش این فرصت فراهم شد و تا به امروز ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری لازم‌الاجرا از 1/1/1399 به بعد را تهیه و منتشر کرده‌ام (در دو مجموعه «استانداردهای حسابداری 1400» شامل 8 ویدئو به مدت مجموعا 400 دقیقه و «حسابداری و افشای مالیات بر درآمد» شامل 5 ویدئو به مدت مجموعا 300 دقیقه)

در گام سوم انجام این پروژه، طی روزهای آینده ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردهای حسابداری لازم‌الاجرا از ابتدای سال 1398 را تهیه و منتشر می‌کنم. در این مجموعه سوم که مربوط به الزامات ارائه و افشای مجموعه جدید صورتهای مالی هستند؛ در قالب چند مثال، کل فرایند تهیه مجموعه جدید صورتهای مالی را با هم مرور میکنیم، و در خلال این مثالها همه الزامات این استانداردها را خدمتتان عرض خواهم کرد.

در ادامه، و در گام چهارم این پروژه، به مرور ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری سایر استانداردهای پرکاربرد؛ و سپس در گام پنجم، به مرور ویدئوهای آموزشی راهنمای بکارگیری استانداردهای کم‌کاربرد را تهیه و منتشر می‌کنم.

شخصا گمان می‌کنم این مجموعه ویدئوهای آموزشی تا پیش از نوروز 1401 تکمیل شوند. بنابراین، توصیه‌ام به عزیزانی که به هر دلیلی تا به امروز فرصت آموزش استانداردهای حسابداری را نداشته‌اند اینست که به کمک این ویدئوها به مرور آموختن استانداردهای حسابداری را شروع کنند، و به امید خدا و با تلاش خود ظرف چند ماه آینده این مهم را به انجام رسانند.

مزیت این ویدئوهای آموزشی علاوه بر بهای ناچیز آنها که به مرور هم پرداخت میکنید اینست که همیشه در اختیار شما هستند و می‌توانید در هر موقعیتی و بارها و بارها از آنها استفاده کنید. من هم در تهیه و تولید آنها همه تلاشم را کرده‌ام و خواهم کرد که علاوه بر کیفیت بالای طراحی، صدابرداری و تصویر،  کاملا گویا و برای طیف مختلف همکاران قابل استفاده باشند.

به امید تندرستی همه شما عزیزان و خانواده‌های محترمتان

محسن قاسمی

هجدهم آبانماه 1400